Přejít k hlavnímu obsahu
Projektování okružních křižovatek
Technické podmínky TP 135
Přihlášení
Uživatelské jméno
*
Heslo
*
Vytvořit nový účet
Zaslat nové heslo
Hlavní menu
Technické Podmínky
Příklady řešení
Fórum
Autor
Kontakt
Jste zde
Domů
»
Technické Podmínky
»
5. ZÁSADY NÁVRHU
»
5.2 0kružní křižovatka
»
5.2.3 Okružní jízdní pás
Vyhledávání
Hledat
Obsah
TP 135
1. ÚVOD
2. ZÁKLADNÍ ÚDAJE
3. DEFINICE A TERMINOLOGIE
3.1 Okružní křižovatka
3.2 Středový ostrov
3.3 Prstenec
3.4 Okružní jízdní pás křižovatky
3.5 Vjezd
3.6 Výjezd
3.7 Samostatný vjezd/výjezd
3.8 Zpevněná srpovitá krajnice
3.9 Dělicí pás
3.10 Směrovací ostrůvek
3.11 Dělicí ostrůvek
3.12 Větev okružní křižovatky
3.13 Spojovací větev křižovatky
3.14 Vnější průměr okružní křižovatky
3.15 Vnitřní průměr okružní křižovatky
3.16 Připojovací jízdní pruh
3.17 Stykové napojení vjezdové/výjezdové větve
3.18 Miniokružní křižovatka
3.19 Okružní křižovatka
3.20 Průjezdnost
3.21 Návrhové zatížení
3.22 Směrodatné vozidlo
3.23 Kapacita křižovatky
3.24 Přeprava nadměrných nákladů (nadměrná přeprava)
4. PODKLADY NÁVRHU
4.1 Údaje o dopravních charakteristikách
4.1.1 Dopravní průzkumy
4.1.2 Sčítání dopravy
4.1.3 Stanovení výhledových intenzit
4.1.4 Volba směrodatného vozidla
5. ZÁSADY NÁVRHU
5.1 Miniokružní křižovatka
5.2 0kružní křižovatka
5.2.1 Vjezd
5.2.1.1 Stykovým napojením
5.2.1.2 Připojovacím pruhem
5.2.1.3 Jízdní pruhy na vjezdových větvích
5.2.1.4 Příčné sklony
5.2.1.5 Návrhová rychlost
5.2.1.6 Poloměry připojovacích směrových oblouků
5.2.2 Výjezd
5.2.2.1 Šířka jízdního pásu na výjezdových větvích
5.2.2.2 Příčné sklony
5.2.2.3 Návrhová rychlost
5.2.2.4 Poloměry odbočovacích směrových oblouků
5.2.3 Okružní jízdní pás
5.2.3.1 Šířka jízdních pruhů
5.2.3.2 Návrhová rychlost
5.2.4 Středový ostrov okružní křižovatky
5.2.5 Prstenec
5.2.6 Směrovací ostrůvky
5.2.7 Spojovací větev
5.2.8 Sklony jízdních pásů
5.3 Konstrukce ploch okružní křižovatky
5.3.1 Vozovky okružní křižovatky
5.3.2 Prstenec, srpovité zpevněné krajnice a zpevněné dělicí a směrovací ostrůvky
5.3.3 Nezpevněné plochy s vegetačními úpravami okružní křižovatky
5.4 Bezpečnost dopravy na okružní křižovatce
5.4.1 Rozhledové poměry
5.4.2 Pohyb chodců
5.4.3 Pohyb cyklistů
5.4.4 Kolejová doprava na okružní křižovatce
5.5 Umístění obslužných dopravních zařízení a připojení sousedních nemovitostí
5.5.1 Připojení sousední nemovitosti nebo zařízení
5.5.2 Samostatný sjezd (nebo nájezd)
5.5.3 Komunikace pěší/obytné zóny
5.5.4 Zastávky hromadné dopravy osob
5.6 Dopravní značení a dopravní zařízení okružních a miniokružních křižovatek
5.7 Osvětlení okružních křižovatek
5.8 Bezpečnostní zařízení
5.9 Vegetační úpravy
5.10 Městská vybavenost
5.11 Odvodnění okružní křižovatky
6. VÝPOČET KAPACITY OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK
6.1 Zásady výpočtu okružních křižovatek
6.1.1 Kapacita vjezdu okružní křižovatky o vnějším průměru D < 50 m
6.1.2 Stupně vytížení okružní křižovatky
6.1.3 Čekací doba
6.1.4 Délka čekající fronty
6.2 Výpočet kapacity okružních křižovatek o vnějším průměru D > 50 m
6.2.1 Pro vjezd na okružní jízdní pás připojovacím pruhem
6.2.2 Pro spirálovitě uspořádané jízdní pruhy
6.2.3 Pro kombinované uspořádání okružní křižovatky o vnějším průměru D > 50 m
Příklad výpočtu kapacity okružní křižovatky
7. PŘÍKLADY ŘEŠENÍ OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK
Příklady řešení realizovaných okružních křižovatek
Návrh úpravy původních velkých okružních křižovatek
8. SOUVISEJÍCÍ NORMY A PŘEDPISY
5.2.3.2 Návrhová rychlost
Návrhová rychlost na okružním jízdním pásu se volí:
30 km/h
u okružních křižovatek s vnějším průměrem okružního jízdního pásu 23 m < D < 50 m
50 km/h
u okružních křižovatek s vnějším průměrem D > 50 m
‹ 5.2.3.1 Šířka jízdních pruhů
úroveň výše
5.2.4 Středový ostrov okružní křižovatky ›
Tweet
Pro psaní komentářů se
přihlaste
nebo
zaregistrujte
.